Från Borås till Bryssels svarta hål

Innan Regeringskansliet döljer sig det svarta hålet

Det svarta hålet innanför Regeringskansliet har avslöjats genom mina mätningar av gravitationsfältet utanför byggnaden

Nu börjar jag bli trött på genusfrågan, men eftersom Borås Tidning publicerat en intervju med mig i frågan så får detta väl bli det femtioelfte inlägget på temat, sedan tar jag genuspaus för den psykiska hälsans skull.🙂 Här är den: Hon är trött på genushysterin. Men var inte oroliga, snart ska vi patrullera gator och torg för att städa upp efter genusvetarnas mentala nedskräpning, så sant som att jag inte gjort ett mediautspel på flera månader! Just det – det börjar bli dags för ett nytt sådant snart – etablissemanget ska nämligen fösas över randen av händelsehorisonten till det svarta hål de själva banat vägen för genom att producera så många statliga direktiv att de för att rymmas inom regeringskansliet pressats ihop till en vänsterextrem densitet vilket innebär att vi för länge sedan passerat Schwartzschildradien, alltså avståndet till händelsehorisonten för ett sfäriskt icke-roterande svart hål. För en sådan kropp med ett sfäriskt symmetriskt gravitationsfält följer att uttrycket för Schwartzscildradien utifrån Einsteins allmänna gravitationsteori sammanfaller med det vi får genom att sätta upp ekvationen för att beräkna flykthastigheten för en foton med klassisk Newtonsk mekanik:  \frac{mc^2}{2}-\frac{GMm}{R_S} \Rightarrow R_S=\frac{2GM}{c^2}, där G betecknar gravitationskonstanten, M de statliga direktivens församlade dumhet, eller jag menar massa (med dumheter), och c som vanligt betecknar ljushastigheten, alltså den hastighet med vilken tankarna färdas i mitt huvud efter att ha läst en politiskt korrekt genusartikel på regeringens hemsida.

Några nyfikna medborgares tragiska öde

Några nyfikna medborgares tragiska öde

Ingenting som befinner sig innanför händelsehorisonten, inte ens ljuset, kan lämna regionen innanför, och en extern observatör kan därför inte observera någonting innanför händelsehorisonten. Detta liknar i stort dagens politiska verksamhet, borsett från att det svarta hållet med jämna mellanrum slungar ut enorma gasmassor i form av statliga påbud. Men den som vill utnyttja offentlighetsprincipen för att ta sig en titt på den faktiska bakgrunsstrålning som föregått besluten kommer ovillkorligen att dras ut till ett fullkornsspagetti vid det svarta hålets rand, och om någon undrar så är det alltså Socialstyrelsen som sett till att spaghettit är av fullkornstyp av hälsoskäl. Socialstyrelsen har nämligen fastnat vid det svarta hålets rand, alltså händelsehorisonten, där tiden enligt fysiklagarna står lika stilla som politikernas hjärnverksamhet efter ett val.

Svarta hål kan avdunsta

Svarta hål kan avdunsta

Jag hoppas att ni alla inser att vårt öde ännu inte är beseglat av de breda lager av Bryssel-byråkrater som huserar i det svarta hålets mitt med sina 3000 (!) lobbande arbetsgrupper (läs mer om andra horribla missförhållanden i Libertas principprogram) , utan att vi genom att i nästa månads EU-val skicka dit vettiga människor i närheten av randen kan få hålet att avge så kallad Hawkingstrålning vilket obönhörligen kommer att leda till det svarta hålets avdunstning. Som ni alla minns ifrån era studier i kvantfysik så bildas ju spontant partikel-antipartikelpar som förintas ganska omedelbart, om det inte vid händelsehorisonten inträffar att antipartikeln försvinner in i hålet medan den vanliga partikeln tar sig loss, och det är ju ett faktum att Bryssel redan kollapsat under sin egen byråkratiska tyngd och därmed som bäst kan liknas vid just ett svart hål, och därför borde kvantmekansikens lagar vara applicerbara här.

Likaså är EPR-paradoxen aktuell (läsvärd orginalartikel från 1935), vilket innebär att vi antingen har så kallad spöklik avståndsverkan, dvs det som sker i Bryssel påverkar alla andra omedelbart utan fördröjning, och här avses alltså en direkt och omedelbar verkan, inte en lång väntan via ljusets hastighet, alternativt så får vi acceptera det faktum att en objektiv verklighet inte existerar, dvs om vi inte ser något så kan vi inte vara säkra på att det finns – en tolkning som företrädarna för politisk strutsmentalitet förespråkar. Och det är dessa två möjliga lösningar vi har av EPR-paradoxen, antingen offrar vi den lokala kausaliteten eller så offrar vi den universella objektiviteten – det är bara att välja.

Skattebetarnas pengar sugs in i det svarta hålet utan insyn

Satellitbild på hur skattebetalarnas pengar sugs in i det svarta hålet nere i Bryssel

Och det är faktiskt bråttom, för det som komplicerar saken en aning är att den kosmiska bakgrundsstrålningen kontinuerligt tillför energi till det svarta hålet, och ju större det är desto större energitillförsel. Jag tänker mig denna energitillförseln i form av skattepengar som medlemsstaternas flitiga invånare arbetat ihop med svett och tårar. Och svarta hål med en massa över 4,5·10²² kilo är i jämvikt med bakgrundsstrålningen på 2,7 Kelvin och kommer därför aldrig att krympa, vilket innebär att just där går gränsen för byråkratins kritiska massa, sedan är det kört! Någon som vet vilken massa det svarta hålet i Bryssel har just nu? Någon som vet hur gensuvetarna tänkt lägga in genusperspektiv på det konkreta innehållet i fysikkurserna vid Lunds Universitet? Någon som vill hjälpa mig komma tillrätta med världens galenskaper? Och helst innan halva befolkningen blivit utslängd från Internet.

12 kommentarer till Från Borås till Bryssels svarta hål

  1. Gustaf Janson skriver:

    Vete fasen vad det eventuellt kan vara för fel på mig, men jag tycker faktiskt det är oerhört sexigt att se en kvinnlig matematiker förklara olika samhälleliga vansinnigheter med matematiska formler🙂 Way to go!

  2. Uffe skriver:

    Excellent intervju!! Den ska skrivas ut och planteras på matbordet i fikarummet på avdelningen🙂 Vi har inte blivit fullt så drabbade av genushysterin än, men snart når den väl oss också, om inte du hinner stoppa den..

    S:t Tanja och genusdraken?😉

  3. Dennis skriver:

    Ja herre jisses jag har då aldrig garvat så hjärtligt på länge.🙂

    Vem som helst inser med lätthet att det även bor en stor komiker i dig, Tanja. Komedi parad med den här typen av matematiskt influerad samhällskritik gör sig väldigt bra.

    Fortsätt så, det lättar upp min dag.

  4. Access skriver:

    Mycket bra poänger i artikeln. Du sätter fingret rakt på några ömma punkter i genuspedagogernas människosyn.

  5. tanjabergkvist skriver:

    Tack allihop! Jag försöker ju förstå världen utifrån mina egna erfarenheter!🙂 Måste genast kontakta det astronomiska samfundet, som felaktigt beräknat att det närmsta svarta hålet är det som finns i Vintergatans mitt. Då svarta hål ju kan sluka varandra så skulle man kunna försöka skjuta iväg Brysselhålet mot Vintergatans mitt för att bli av med det på ett smidigt sätt! Vad tror ni?😉

  6. Karl skriver:

    Väl skrivet, som vanligt.🙂

    Hittade förresten en riktigt bra text om feminismen och genus, tror inte jag skulle kunnat skriva det bättre själv:

    http://www.mphy.lu.se/avd/nf/hesslow/POPMEDIA/Politik/pdf_filer/J%C4MST%C4LLDHET%20ELLER%20LIKFORMIGHET.htm

    http://www.mphy.lu.se/avd/nf/hesslow/

  7. tanjabergkvist skriver:

    Intressant Karl, ska kolla på det!

  8. Andreas Dahlin skriver:

    Det där är en fenomenal artikel. In Hesslow and Dahlström we trust.

  9. ArgSvenne skriver:

    Hej Tanja!

    Tack för en mycket bra blogg =)
    Jag är ofta inne och läser här.
    Jag hittade debatten, där du deltog i julas.
    Den ligger nu uppe på YouTube.
    Mycket sevärd!

    Se denna länk:

  10. tanjabergkvist skriver:

    ArgSvenne, vad kul – jag har inte sett den debatten på månader, ska genast ta en titt, ha ha!🙂

  11. Ola Jennebrink skriver:

    Innan du drog ner byxorna på genusvetarna, så mådde jag illa av att se och höra deras falska läror. Lite som att se nazisternas bokbål på 30-talet. Då lögnen brände sanningen. Nu skrattar jag gott genustramsets dumheter och det är så befriande.
    Vad gäller genus”vetenskapens” koppling till marxismen så tror jag inte att den finns.Det var nog bara så att det var vänsterkvinnor som startade rörelsen. Kanske besvikna på att revolutionen aldrig kom.Karl Marx var en intelligent man som omöjligt skulle kunna ägna sig åt sådant trams.Sen hade han fel när han siade om framtiden men där är han i gott sällskap.

Kommentera

