Namnlöst inlägg

Detta blir ett väldigt kort inlägg eftersom jag är lite upptagen ty det är tentatider och studenterna ska förberedas inför tentorna samtidigt som tentorna ska göras, och samtidigt som de internetbaserade sommarkurserna börjar (och givetvis är jag ansvarig för allt som vanligt🙂 – vem annars ska ta ansvar för detta lands framtid?). Sök gärna Förberedande kurs i matematik (kurskod MM1003) via http://www.studera.nu och läs matte över nätet i sommar!

Dessutom förbereder jag mitt nästa medieutspel som kommer denna vecka (bloggar om det när det är aktuellt) och det kommer inte att handla om genus – jag hoppas inte mina antigenus-lärljungar därute tar illa upp😉. Läs förresten gärna min krönika i senaste Axess nr 4, sidan 60 om Gyllene Snittet, huvudtema för detta nummer är arkitektur. Ni bör givetvis läsa även de andra artiklarna!

Snart när jag fixat tentorna är jag tillbaka med nya rapporter om vansinnet i Genusland!

10 kommentarer till Namnlöst inlägg

  1. js skriver:

    Bränn inte ut dig!

  2. Oj, spännande med ett utspel som inte handlar om genus!

    Apropå gyllene snittet, det var en av få saker jag lärde mig av Da Vinci-koden. Är det verkligen något gudomligt i det?

  3. Jerker Montelius skriver:

    Jag kan bara välkomna ett inlägg om andra ämnen än genusvansinne. Seriöst så förstår jag inte hur du kan frammana så mycket energi i genusfrågan. Missförstå mig inte , jag anser att genusvetare har tomtar på loftet och är 2000 talets slagrute gängare men de är knappast mer än irriterande knasbollar, inte farliga.

    Annars skriver du mycket bra och roligt.

  4. Sivan skriver:

    Väntar med spänning.

  5. tanjabergkvist skriver:

    Js, ingen fara!

    Jerker, min energi är gränslös och sträcker sig även utanför genusmaskineriet – som jag skrev precis innan jag gjorde inlägget ”Ett skräckexempel…” hade jag ju tänkt ta genuspaus! Sedan kom det där beslutet och förstörde denna paus!🙂

  6. Josef Boberg skriver:

    Jag ser fram emot mera av Dina annorlunda inlägg = ej MainStreamade.

    Du är minst lika häftig som nätmedborgaren farmor Gun.🙄

  7. Info skriver:

    BRY DIG INTE OM

    Jerker Montelius. Vem bryr sig, vilka ämnen HAN välkomnar?

    Du skriver om vad du vill, Tanja, och just nu i genusfrågan är det särskilt lämpligt, att du frammanar just den energi, som du gör. Jerker anser att genusmaffian inte är mer än föga irriterande. Innan han värdigas meddela andra sina analyser av omvärlden, kan han ju börja med att lära sig själv att skriva ihop. Det heter inte ”slagrute gängare”, Det heter ”slagrutegängare”.

  8. tanjabergkvist skriver:

    Josef, ja bloggande farmor Gun är trevlig!🙂

    Info, jag bryr mig om mina läsare och givetvis kan genusfrågan kännas tjatig men den är ju faktiskt tillräckligt vansinnig för att man ska kunna driva flera bloggar bara på det temat – bland annat för att den är en utmärkt illustration på tidsandan. Sättet att tänka i genusfrågan är inte unikt för genusfrågan – både hur man resonerar, tillskansar sig makt och inflytande samt försöker förgöra meningsmotsåndare retoriskt är intressant och tillämpas också på andra områden. Genusfrågan tjänar därför även som ett intressant studium av samtidsmänniskans psyke😉

  9. Jerker Montelius skriver:

    @Info
    Det var värst vad du tog i. Har du vaknat på fel sida?

    >Vem bryr sig, vilka ämnen HAN välkomnar?
    Tja, Tanja kanske.🙂 Är inte vitsen med en blogg att få till stånd en dialog med sina läsare? Tanja sade sig ju själv vilja ta genuspaus och jag tycker det skulle vara kul att läsa analyser även över andara områden.
    >Jerker anser att genusmaffian inte är mer än föga irriterande.
    Nä, jämfört med andra maffia organisationer i vårat samhälle just nu så är de ett mindre hot. Däremot så håller jag med Tanja att man kan se genusvansinnet som ett tecken på hur man tillskansar sig makt i vårat sammhälle och att det är ett intressant studieobjekt. Men de har knappast kraften att ockupera oss militärt. åtminstone för tillfället🙂

Kommentera

