Radiodebatt och varning för att ”råka” förmedla något till sina barn

Tommy var lite dålig

Min ögonsten Tommy är ok nu

Pär Ström som driver Genusnytt kommer snart ut med sin bok ”De sex myterna om feminism” och i samband med detta deltog han i en debatt i Radio1 . Programmet (1  tim 29 min) går att LYSSNA PÅ HÄR! Erik på sAktivarumbloggen (se hans inlägg här)  ringde in till programmet (min 55 och framåt). Igår höll jag ett föredrag på FreedomFest  om genusvansinnet och alla föreläsningar spelades in så när det är klart lägger jag upp det på bloggen, det var en väldigt lyckad tillställning med en medveten publik! Vill passa på att tacka arrangörerna, de andra föredragshållarna och publiken. Men jag återkommer till det här när inspelningarna är tillgängliga. Jag trodde för övrigt inte jag skulle hinna sammanfatta all genusgalenskap på 40 minuter men det lyckades jag med :-). Och detta efter en vecka med både halsfluss och min andra perser på operation (men det var en rutinsak, så det är ok med honom). Men nu har jag iaf ett nytt fräscht föredrag om genusgalenskaperna (med fokus på utbildningsväsendet och dess eventuellt förestående kollaps) så den som är intresserad av att ha mig som föredragshållare är välkommen att kontakta mig, jag gör detta helt ideellt och i mån av tid. Skicka ett mail.

Vad kan man "råka" förmedla till sina barn? Sunt förnuft? Kunskaper?

Vad kan man "råka" förmedla till sina barn? Sunt förnuft? Kunskaper?

En läsare tipsade mig förresten om det här  och skickade med ett bildbevis: ”Vad kan jag ”råka” förmedla till mina barn? Inbjudan till föräldrar med förskolebarn i Solna!” Det är ju som bekant (genusaspekter på slutförvar av kärnbränsle ) ett stort genusvetenskapligt problem detta med vad som är en kvinnas äkta fria vilja och tankar, och vad som är en internalisering av patriarkatets värderingar (från Svensk Kärnbränslehantering AB:s genusbilaga till årsboken 2008):

”Internalisering kan sägas innebära en inkorporering av externa värden – att kvinnan som individ tar in någon annans värderingar i sitt eget värdesystem och ersätter sina egna värderingar med någon annans. Hur detta empiriskt beläggs och teoretiseras kring, är en av de stora utmaningarna för kvalitativ genusteoretisk och feministisk forskning. Är ett handlingsmönster ett ”sant” handlingsmönster hos en individ eller är det internaliserat?”

Vi får också veta att:

”Maskulinitet som innebär att män inte tränas att kommunicera känslomässigt leder till att oron för brister i det tekniska kunnandet förläggs utanför den egna personen/den egna kroppen, medan kvinnor tränas i motsatsen nämligen att uttrycka och kommunicera oro över potentiell fara. Kvinnor tränas därmed till att internalisera maktordningen och värderingen av upplevd risk, där internaliseringen leder till att risk förläggs inom den egna personen/den egna kroppen. Den feminina träningen att internalisera och förlägga händelser som känslor i kroppen leder oöverskådlighet av konsekvenser av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Den maskulina träningen i att förlägga händelser och känslor utanför det egna jaget, leder till att det som kan betraktas som oöverskådlighet kan kännas hanterbart. Det som, så att säga, riskerar att hända, händer någon annanstans än i den egna kroppen.” (Ja, det står verkligen ” leder oöverskådlighet av konsekvenser…”)

Frågan är om inte denna genusbilaga kan som ett bevis för att företagsledningen på SKB exponerats för det använda kärnbränslet och fått ett radioaktivt psyke? Eller att de själva internaliserat genusvansinnet med hjälp av de inhyrda genuspiloterna. ”Råkar” inte alla genuscoacher, genusstrateger, genuspiloter, genusambassadörer och förändringsagenter förmedla sina idéer till landets medborgare?  Jag menar med tanke på att alla arbetsplatser och skolor har minst en sådan person som är medvetet utsänd för att hjärntvätta folk? Eller de ”råkar” ju inte göra det – det hela är högst ju medvetet, ber om ursäkt att jag nästan misstänkte dem för någon oegentlighet.

Genuspilot påväg in i kärnreaktor

Genuspilot på väg in i kärnreaktor

Vidare är riskerna är undersökta ur ett ”manligt perspektiv”. Inte ett vetenskapligt? Vad vet genusvetarna som författade rapporten om det? Har de en examen i fysik? Oöverskådlighet kan kännas hanterbart eftersom män inte kan hantera sina känslor inuti kroppen utan förlägger dem utanför, möjligtvis i kärnreaktorn. Kärnreaktorn sprängs av de obearbetade känslor det maskulina genuset förlagt dit och risken för en kärnkraftsolycka ökar, vilket kan leda till att hela Nationella Sekretariatet för genusforskning blir radioaktivt. Om det nu inte redan är det… I kärnreaktorn bombarderas uran 235-kärnor med neutroner, som, om de inte är helt könsneutrala, inte blir klyvningsbenägna utan istället utvecklar en egen fast könsidentitet och går sin egen väg, vilket riskerar att sabotera hela kedjereaktionen och den genuspräglade härdsmältan uteblir. För att styra processen kan man också föra in styrstavar i form av fallossymboler, men man kan också skicka in så många  genuspiloter som möjligt i reaktorn, vilket hade lett till att det omgivande samhället successivt kunnat återgå till ett normaltillstånd.

Lästips: Universitetets rektor bör avgå. Läs även den underhållande Metrokolumnen ”Politiker vågar bara rabbla fakta” av Stephan Mendel-Enk. Och glöm inte att lyssna till radiodebatten överst! Måste avsluta med två låtar av HEL som fastnat i mitt huvud idag.

35 Responses to Radiodebatt och varning för att ”råka” förmedla något till sina barn

  1. Info skriver:

    GRATULATIONER TILL DITT LYCKADE FRAMTRÄDANDE!

    Jag är säker på att åhörarna fick sig visa ord till livs! Och glädjande är det förstås att höra, att din lilla katt inte drabbats av någon svårare åkomma. Och att din halsfluss bättrats. (För egen del har jag, inom parentes, dragits med en envis förkylning de senaste två veckorna.)

    Vad gäller Mendel-Enk, som du länkar till, så har han av och till försökt göra sig ett namn också på genusfronten. Jag erinrar mig till exempel följande (länk saknas):

    Mendel-Enk i Metro 2005-05-20: ALLA HOMOFOBA TRICKS FALLER DÖDA

    ”Det är som bekant väldigt svårt för heteromän att erkänna att en annan man är snygg. Möjligen kan man sträcka sig till en sval analys som: tja, jag kan väl se att det där är en kille som tjejerna gillar, det kan jag kanske.

    Men att man verkligen tycker att en man är snygg, att man känner hans snygghet som en fysisk upplevelse, det tar det liksom lite emot att erkänna. I fallet Martin Stenmarck går det inte att bluffa, han är så snygg att alla homofoba tricks faller döda till marken. Det räcker med det där garvet han helt spontant lägger in på exakt samma takt i ´Las Vegas´ för att man ska förstå att det här går bortom petitesser som sexuell läggning.

    Så i morgon kväll, när segern är klar, när Martin Stenmarck juckat hem varenda tolvpoängare från Karelen till Tel Aviv, ska ni inte bli oroliga om ni hör ett märkligt smackande ljud stiga i kvarteret och sprida sig över landets gator.

    Det är bara så det låter när miljoner svenska män SLÄNGER AV SIG SINA HETEROSEXUELLA TVÅNGSTRÖJOR och kastar sig fram för att pussa tv-rutan.”

    Nej, Mendel-Enk, där har du fel. Jag (Info) kastade mig inte alls fram för att pussa Martin. Däremot kastade jag mig fram för att stänga av TV:n. (Just nu skickar jag gärna genom Tanja en liten puss till Snezinka. Bakom vänstra örat tror jag blir bra.)

    – – – – – – – – –

    KULTURGENUS: Nu kan visst Anna Odell och Joanna Rytel gå och dra något gammalt över sig. Ännu en ny, kvinnlig, postmodernistisk megastjärna har nämligen uppenbarat sig på den svenska konsthimlen. KLARA LIDÉN, 32 år. På Moderna museet kan ni just nu se en ”totalutställning” av denna redan världsberömda människa. Bl.a. en epokgörande video, där en ung tjej slår sönder en damcykel med ett järnspett.

    Utställningens höjdpunkt är ett KOLLAGE, bestående av affischer, som Klara nattetid rivit ned från en del väggar i Stockholm och sen satt upp på nytt på Moderna Museet.

    Sveriges radios God Morgon Världen var alldeles till sig av hänförelse idag. Så var också den intervjuade ”kjoräjtörn” Jan Peter Nilsson samt Svenska Dagbladets berömda konstrecensent Erica Treijs. Och inte minst, förstås, den ansvariga för programinslaget, Sara Stenholm.

    (Sara Stenholm: sedan 2007 programledare och reporter i Sveriges Radios Godmorgon världen. Registrerad partner till journalisten Cecilia Strömberg, som sedan mitten av 1990-talet jobbat på SR Ekot och SR Västernorrland.)

  2. robert Stenkvist skriver:

    ”men man kan också skicka in så många genuspiloter som möjligt i reaktorn, vilket hade lett till att det omgivande samhället successivt kunnat återgå till ett normaltillstånd.”

    Bifaller förslaget

  3. Josef Boberg skriver:

    ”Jag trodde för övrigt inte jag skulle hinna sammanfatta all genusgalenskap på 40 minuter men det lyckades jag med 🙂 .”

    Grattis ❗ – Tanja – för jag har hållit på i ca 13,5 månader och jag är lååångt ifrån färdig än.

    Men apropå rubriken: ”Radiodebatt och varning för att ”råka” förmedla något till sina barn” – så gick det lite snabbare att skriva ned vad jag själv, och ej minst samhällets utbildningsanstalter, missledde mina barn med – för det tog nog bara några veckor att få till det.

  4. robert Stenkvist skriver:

    Hel är bäst (tyvärr nedlagda, de förstod inte ens själva hur bra de var) lite rockigare:

  5. robert Stenkvist skriver:

    Om man föredrar lite mer stämningsfull musik:

  6. Tanja Bergkvist skriver:

    Robert, jag trodde du skulle föredra den här som lite rockigare, tycker den är mkt bättre:

  7. Musse Pig skriver:

    Tack för ditt engagemang och dina alltid lika läsvärda blogginlägg. Inspirerad av dina musiktips ovan så vill jag återgälda med denna lilla video som avslöjar vad en del av den fredlösa manligheten pysslar med i sina kammare: http://www.youtube.com/watch?v=El2DUntbavE

  8. Roger Klang skriver:

    @Info:

    Jag tycker det är lite bögigt att ens se melodifestivalen, så jag har inga problem med när jag ska kasta mig fram för att stänga av TV:n. Jag har inte sett melodifestivalen sen tidigt 80-tal. Den är totalt ointressant!

    Roger Klang

  9. Phin Daralia skriver:

    Så ska det se ut!
    Per Lundberg gör flera bra saker på ett fåtal rader. Han uttrycker en tydlig åsikt, uppenbarligen utan rädsla för att trampa flera (mäktiga) personer på tårna. Civilkurage! Han försvarar vetenskapens essens och primära värden, utan vilka alla titlar, institutioner, och tjusiga ord blir fullständigt meningslösa. För det tredje underkänner han politikernas och byråkraternas ständigt ökande övergrepp på dessa värden. Ju mer jag ser av detta desto mer övertygad blir jag: Det är bara personer med egen, personlig erfarenhet av forskning som kan fatta rätt beslut för akademin. Andra tycks aldrig fatta poängen. Det ironiska är att de antagligen inte egentligen är onda eller vill rasera hela akademin, Men eftersom de inte fattat någonting alls av hur vetenskap egentligen fungerar och vad den kan åstadkomma så försöker de oförtröttligt. Det är verkligen på tiden att akademiker slutar köpa snömoset om samverkan, tillväxt och utveckling av produkter, bara för att vi tror att vi på det sättet ska få mer pengar eller bättre villkor, och talar klarspråk om vad universiteten kan och inte kan leverera.

  10. steenad skriver:

    Melodifestival?
    Är det något som har funnits sedan tidigt 80-tal?
    Ni lite ordinärt bögiga, får gärna förklara vad det är för något.

  11. QED skriver:

    Ny högskoleutbildning anpassad för studenter med utvecklingsstörning anordnas i Gävle. Mycket progressivt.

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-hogskoleutbildning-for-utvecklingsstorda

  12. Roger Klang skriver:

    @Steenad:

    Melodifestivalen har funnits sedan 60-talet tror jag.

    @QED:

    Låter väl trevligt att bygga upp självkänslan på de små liven. Men vem ska anställa dem? Det påminner mig om en historia inom filosofin som handlar om ”lyckomaskinen” (Pleasure Machine eller Experience Machine) ”Nozick asks us to imagine a machine that could give us whatever desirable or pleasurable experiences we could want. ”Superduper neuropsychologists” have figured out a way to stimulate a person’s brain to induce pleasurable experiences that the subject could not distinguish from those she’d have apart from the machine. He then asks, if given the choice, would we prefer the machine to real life?”

    Anta att du är världens dumskalle och går ut universitetet med högsta betyg bara för att alla runtomkring dig lurar i dig att du är smartast i världen, av den enda anledningen att människorna runtomkring dig är grymma skämtare. Historien slutar med att du blir Nobelpristagare utskrattad bakom din rygg utan din vetskap, gifter dig med världens vackraste kvinna som är otrogen bakom din rygg med alla utan din vetskap, och du dör lycklig men ovetande om att du är en underachiever som inte är älskad. Poängen är; spelar det då någon roll att allt du åstadkommit är en lögn, när du ändå inte är (var) medveten om det? Jag skulle svara ”Ja” på den frågan, men förvånansvärt många filosofer och studerande svarar ”Nej”.

    Roger Klang

  13. Roger Klang skriver:

    Argumentet (historien) ovan är tänkt som ett motargument mot Hedonismen, en gren inom filosofin.

    Roger

  14. Info skriver:

    OM NÅGON UNDRAR

    varför Klara Lidén nu blivit så våldsamt populär bland främst kvinnliga konstkritiker, så kan kanske vissa gender-manifestationer av Klara i vissa av hennes ”normbrytande” videor ge en fingervisning:

    ”she is roughly or else androgynously dressed, this sustained ambiguity skipping the more programmatic demonstrations of femininity’s performativity, never insisting on the importance of sexual difference”

    http://www.frieze.com/issue/article/klara_liden/

    Hon kan alltså sin genusreligion och vill med sin konst visa, att ”kvinnlighet” inte har någon betydelse – eftersom det i själva verket inte finns några kön, bara patriarkala, sociala konstruktioner. Som det är Klaras uppgift i livet att dekonstruera och omkonstruera.

    Klara tillhör f.ö. de få utvalda i det konstindustriella komplexet (Birnbaum-sfären), som (2009) förärades en egen utställning på Museum of Modern Art (MOMA) i New York:

    ”Inuti ett av Momas vita utställningsrum har konstnären byggt ytterligare en vit kub som är överfylld med diverse avfall hämtat från staden. Till exempel gamla flyttkartonger, gipsplattor eller tjärat papper som är ett vanligt inslag på New Yorks hustak. En av museets väggar i glas vetter ut mot den trafikerade gatan och Lidéns skräpiga kub smälter på ett övertygande sätt ihop med det urbana landskapet utanför.”

    http://www.svd.se/kultur/konst/liden-lyckas-ifragasatta-var-bild-av-staden_2558095.svd

  15. Info skriver:

    SANDRA DAHLÉN

    som Tanja avbildar, var den första invigningstalaren på Stockholm Pride 2009.

    Sitt medlemskap i Feministiskt initiativ förklarar hon så här:

    ”Jag är så fruktansvärd arg över att så många kvinnor har så låga löner – bara för att de är kvinnor. Jag är så oroad över allt våld pojkar lär sig och jag tänker varje dag på den rasism som drabbar så många människor dag ut och dag in. I mitt arbete möter jag om och om igen tonåringar som inte verkar ha någon att prata med om sexuellt våld, om det dom ser i porren, om hur man ska vara som kille och tjej. Jag ser så många vuxnas flathet inför kränkningar av alla de ungdomar som inte passar in i tjej- och killmallen och jag ser vuxna som vill men inte vet hur de ska stödja våra unga.

    För mig är Feministiskt initiativ livsviktigt. Fi är det enda parti som tar frågor om könsdiskriminering och rasism på allvar.”

    http://www.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=186

  16. Anonymson skriver:

    Kan ”tipsa” om en föreläsning i Linköping imorgon:

    Klimatföreläsning – Genus, makt och klimat

    ”I sin föreläsning kommer hon att prata om hur klimatförändringar är relaterade till genus och andra sociala maktstrukturer, och varför det är viktigt att förstå.”

  17. daniel spansk skriver:

    Så den nyutkomna ”garderobsbögen?” Mendel Enk’s grundresonemang är: Erkänner du inte M.Stenamrks yttre skönhet är man fobiker?

    -Konsigt! Jag känner mej fullt frisk, men tycker att Robert DeNiro är fan så mkt snyggare än Stenmark. Och coolare.

  18. Ganndul skriver:

    Har nu sett ditt föredrag från Freedom Fest (kunde tyvärr inte se det på plats) och det gjorde du bra.

    Folkinfluerad musik är trevligt så jag passar på att posta denna:

  19. Robert skriver:

    Tanja, Jag tror att jag älskar dig! Kan du inte ge Ingemar Gens svar på tal?

    http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/den-fria-leken-ar-nastan-fanigt-hyllad_6163559.svd

    http://www.gens.se/

  20. Chen skriver:

    Radiklafeminismens offer simmar allt oftare likt mörtyngel i strandkanten. För dem som missat detta kan det ja vara en kul grej i alla fall: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article13028372.ab
    Karin pettersson toro sig banka skiten ur det obefintliga patriarkatet men får rejält och envetet mothugg i kommentarerna och även på Newsmill enligt vad jag hört.

  21. Chen skriver:

    Ursäkat skrivfelen. jag har gått i den svenska flumskolan.

  22. Info skriver:

    MARIA STJERNBORGS VÄG MOT STJÄRNORNA

    En statsfinansierad s.k. PERFORMATIV teateruppsättning i Malmö – ”Kulla-Gulla, Fassbinder och jag” – debatterades idag i Studio Ett. Föreställningen, som bl.a. utformats av en ung radikalfeminist vid namn MARIA STJERNBORG och som skulle vara i ca tre timmar, bjöd publiken på en skådespelare, som enligt kontraktet på scenen hela tiden skulle dricka 4 cl starksprit var fjärde (eller sjätte) minut.

    Tyvärr hade föreställningen måst avbrytas redan sedan artisten kolkat i sig bara ett helrör. Han hade då visserligen blivit stupfull enligt beräkningarna – men dessutom oregerlig.

    Den till Studio Ett inkallade Maria Stjernborg ansåg trots allt föreställningen som lyckad och hade nu – med diverse flummigt, postmodernistiskt babbel till sitt försvar – för avsikt att sätta upp den på nytt på Uppsala stadsteater samt i Stockholm.

    En liten googling visar, att Maria Stjernborg redan tidigare berikat Sverige och svenskarna med sin performativa konst:

    ”PRIDE-PARADEN ÄR ETT KÄRLEKSTÅG

    I höst har teaterpjäsen Tantsnusk premiär på Dramalabbet i Stockholm. Bakom föreställningen står bland andra Elin Alvemark, Kajsa Wadhia och Maria Stjernborg. I paraden går de för att dela ut Harlequinromaner med förslag på nya alternativa läsningar.

    – Det går till exempel att byta ut huvudpersonernas namn och BYTA KVINNLIGA MOT MANLIGA PRONOMEN OCH TVÄRTOM, säger Maria.

    Teatern handlar om kåthet i populärkulturen och paradaktionen är en liten försmak om vad som kommer på scenen i höst. Förutom att marknadsföra sin teater tycker de alla att det är viktigt att gå i paraden.

    – Det är det största kärlekståget, säger Maria.

    – Paraden är Stockholms enda folkfest, tillägger Kajsa.”

    http://www.stockholmpride.org/Journal/Festivalen-2010/Paradartiklar/Paraden-/

    Kultur är bra men kultur med genusperspektiv är bättre.

  23. DogDylan skriver:

    Kul att ni gillar Hel. Verkligen jättespännande musik. Det finns ett parti i riksdagen (jag säger inte vilket) som har ett ungdomsförbund som gillar Hels, ”Blodspår” så pass mycket så de använder det som bakgrundsmusik till sina demonstrations-videos. Hel går under genre vikingarock.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Vikingarock

    Daniel Poohl vid Expo gillar också vikingarock, så pass mycket så han har skrivit ett hyllningsalster om denna musikgenre för Forum för levande historia. Hel är helt okej att lyssna på har åsiktspoliser förklarat för mig.

    Så ni behöver inte byta ut musiken mot Stella Mwangis ”Haba Haba” – som förövrigt representerade det spännande mångkulturella Norge i Melodifestivalen 2011.

    Själv gillar jag inte videon (även om musiken är helt okej), eftersom en av bakdansarna ser ut som min förra flickvän.

    Jag tillhör ju som bekant den förlorade MTV-generationen så jag antar att jag missade ”vikingarocks”-spelningarna på gamla Fryshuset och på raggarfestivalerna ute i landet.

    Hultsfred och Emmaboda passade nog mig och mina kompisar bättre, och senare Popaganda vid Stockholm U, Kalmar nationsspelningarna och Debaser. Jag antar att borgliga jag ”gillar olika” precis som Jan Helin.

    Själv gillar jag Looptroop. En av deras senare videos är grymt bra och i synnerhet det politiska budskapet. Musik som inte har ett politiskt budskap är sällan värd att lyssna på. Enligt Hel så har de ingen politisk åsikt – även om de råkar sjunga:

    ”Kärlek till vårt fosterland ger kraft och mod till män. Heder till vårt kära folk där eldar brinner än” i låten ”Eldsjäl”.

    Hel har också skrivit skrivit en hyllningstext till anti-rasistiska organisationen Exit och så här säger Hel till vikingarock.se

    ” Vi blev kontaktade av Exit eftersom de ofta fick förfrågningar på sina föreläsningar om huruvida vi var ett rasistiskt band eller inte. De ”försvarade” oss alltid och berättade om oss som ett opolitiskt band som stod upp för den svenska historien och kulturen. Nationalism är inte detsamma som Nazism och detta klargjorde Exit tydligt på sina föreläsningar. Vi ville bl.a. därför uppmärksamma deras arbete och tyckte de gjorde ett bra jobb.”

    Länk: http://www.vikingarock.se/intervjuer/2007/intervju-med-Ullis-Hel.php

    Jag förstår dock inte hur nationalism och sånger om ”fosterlandet” och ”folk” inte kan tolkas som en politisk åsikt. Förvisso ingen nazistisk eller rasistiskt åsikt (Det sista kan diskuteras) men väl en nationalistisk sådan och mig veterligen är nationalismen en politisk position.

    Att stödja Exit är förövrigt en politisk åsikt, eftersom Exit är en politisk organisation som bekämpar vissa typer av politiska åsikter.

    Men jag gissar på att jag har blivit förd bakom ljuset av högerkonservativa TV4 – som under flera år spelade nationalsången när sändningarna avslutades på nätterna. Jag kommer ihåg att det var en bild på ett naturskönt svenskt landskap också. (Fast det kan ju lika gärna vara Kanada)

    Snacka om att normalisera nationalismen. Jag undrar om jag är helt återställd efter en sådan chock – för gud i himlen, nationalismen är ju ingen politisk åsikt eller hur. Det är bara ett naturligt fenomen.

    Tack och lov för LoopTroop som säger som det är genom sin musik. Tydligt, ärligt och politiskt.

  24. Galne Gunnar skriver:

    Pär Ström från GenusNytt debatterar feministiska myter med Carl Emanuelsson från Feministiskt Initiativ.

    Ladda ner eller köp Pär Ströms bok ”Sex feministiska myter” här: http://www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htm

    Missa inte c:a 8:15 min in i klippet när killen från FI inte kommer på hur han ska bortförklara Ströms argument, och Pär Ström bara skakar på huvudet åt honom. PRICELESS!

  25. QED skriver:

    Newsmillartikel av Alice Teodorescu om genuspedagogik:

    ”När vi kom till Sverige sade min mamma halvt på skämt, halvt på allvar, att Sverige var mer socialistiskt än vad Rumänien någonsin varit. I Rumänien visste människorna att ”felaktiga” åsikter vara bannlysta. Det hindrade dem dock inte från att tänka och behålla det tänka för sig själva. Den som kan tänka fritt är nämligen alltid i väsentlig mening fortfarande fri, skriver Alice Teodorescu, ledarskribent på Barometern-OT.”

    http://www.newsmill.se/artikel/2011/05/18/att-t-nka-fritt-r-bra-att-t-nka-r-tt-r-visst-nnu-b-ttre

  26. Nordbo skriver:

    Bankrånare sköt med maskingevär mot polisen. Geniet Jerzy Sarnecki analyserar läget: ”Det är förmodligen tungt kriminella.”

    Verkligen?

    http://svt.se/2.126271/1.2429189/kriminolog_formodligen_tungt_kriminella

  27. Skeptikern skriver:

    Härligt att du uppskattar Hel Tanja. Det passar dig -en sköldmö kämpande mot okunskapen.

  28. INFO skriver:

    TANJA: DEN NYA DEFINITIONEN AV SVENSKHET

    I ett av sina biologiskt allmänbildade (och alltså biologistiska, juli 2010) inlägg kommer Tanja avslutningsvis in på frågan, vad som konstituerar något som enligt Sjupartiet INTE FINNS, nämligen ”svenskhet”:

    ”Men svensken är inte nöjd. Här krävs HBT- certifiering av tandvården, genuspiloter, demokratipiloter, jämställdhetscoacher, expertgrupper och könsambassadörer som ska tillgodose det svenska folkets omättliga behov av att vältra sig i genusfrågan dag och natt. Det är också först nu etnologerna lyckats enas om en definition av svenskhet:

    Svensk är per definition den som anser att genusperspektivet är överordnat all annan mänsklig aktivitet och att Nationella Sekretariatet är skapelsens krona. De första stegen på månen eller upptäckten av utomjordiskt liv kommer inte ens i närheten av inrättandet av Sekretariatet. En svensk vet att kunskap om kön spelar roll, men inte en könsroll utan en avgörande roll för var i makthierarkin man hamnar innan man dör, och den som inte är könsmedveten dör i förtid i ett interneringsläger upprättat av Sekretariatet.”

    Den hotade mannen och den nya definitionen av svensk

    På detta kom jag (Info) att tänka, när jag nyligen råkade läsa några rader av bloggaren ”Allra underdånigast”:

    ”HELA VÄRLDEN ÄR SVENSK

    I P1 idag [17/5] intervjuades Håkan Juholt om ditt och datt. När invandringspolitiken kom på tal så beskrev Juholt invandrarna som ´nyanlända svenskar´. Alltså inte invandrare, asylsökande, migranter eller ens nyblivna svenskar utan just nyanlända svenskar vilket implicerar att de varit svenskar hela tiden. Det ger upphov till en del frågor.

    Om alla som kommer hit är svenskar, vad är vi som alltid bott här? Varför detta tjat om mångkultur när alla ändå ingår i en global svenskhet där den stora skiljelinjen är om man sökt bidrag här (ännu) eller inte? Har Juholt informerat de legioner av somalier, afghaner, irakier, albaner med flera som bosatt sig här om att de faktiskt inte alls är somalier, afghaner, irakier, albaner med flera utan just svenskar och vad tyckte de om det? Om de inte vill ser som svenskar, är de rasister då eller bara självhatare?

    Man kan också konstatera att det knappast heller kan sägas finnas något behov av hemspråksundervisning, bidrag till diverse kulturföreningar och annat gödslande med skattemedel på etniska och kulturella särintressen då de egentligen inte kan sägas finnas i den världsomspännande svenskhet som socialdemokraterna företräder.”

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Tja, jag antar, att resten av Sjupartiet instämmer med Juholt. Själv undrar jag i mitt stilla sinne (jag vågar inte säga någonting högt), varför det är så oerhört glädjande, att det nu ska byggas SEX NYA MOSKÉER med höga minareter och böneutropare i stockholmsområdet. Finns det inte redan sedan urminnes tid otaliga moskéer i Mälardalen, eftersom alla muslimer i Afrika, Asien osv. ju egentligen är svenskar?
    TANJA: DEN NYA DEFINITIONEN AV SVENSKHET

    I ett av sina biologiskt allmänbildade och alltså biologistiska inlägg (juli 2010) kommer Tanja avslutningsvis in på frågan, vad som konstituerar något som enligt Sjupartiet inte finns, nämligen ”svenskhet”:

    ”Men svensken är inte nöjd. Här krävs HBT- certifiering av tandvården, genuspiloter, demokratipiloter, jämställdhetscoacher, expertgrupper och könsambassadörer som ska tillgodose det svenska folkets omättliga behov av att vältra sig i genusfrågan dag och natt. Det är också först nu etnologerna lyckats enas om en definition av svenskhet:

    Svensk är per definition den som anser att genusperspektivet är överordnat all annan mänsklig aktivitet och att Nationella Sekretariatet är skapelsens krona. De första stegen på månen eller upptäckten av utomjordiskt liv kommer inte ens i närheten av inrättandet av Sekretariatet. En svensk vet att kunskap om kön spelar roll, men inte en könsroll utan en avgörande roll för var i makthierarkin man hamnar innan man dör, och den som inte är könsmedveten dör i förtid i ett interneringsläger upprättat av Sekretariatet.”

    Den hotade mannen och den nya definitionen av svensk

    På detta kom jag (Info) att tänka, när jag nyligen råkade läsa några rader av bloggaren ”Allra underdånigast”:

    ”HELA VÄRLDEN ÄR SVENSK

    I P1 idag [17/5] intervjuades Håkan Juholt om ditt och datt. När invandringspolitiken kom på tal så beskrev Juholt invandrarna som ´nyanlända svenskar´. Alltså inte invandrare, asylsökande, migranter eller ens nyblivna svenskar utan just nyanlända svenskar vilket implicerar att de varit svenskar hela tiden. Det ger upphov till en del frågor.

    Om alla som kommer hit är svenskar, vad är vi som alltid bott här? Varför detta tjat om mångkultur när alla ändå ingår i en global svenskhet där den stora skiljelinjen är om man sökt bidrag här (ännu) eller inte? Har Juholt informerat de legioner av somalier, afghaner, irakier, albaner med flera som bosatt sig här om att de faktiskt inte alls är somalier, afghaner, irakier, albaner med flera utan just svenskar och vad tyckte de om det? Om de inte vill ser som svenskar, är de rasister då eller bara självhatare?

    Man kan också konstatera att det knappast heller kan sägas finnas något behov av hemspråksundervisning, bidrag till diverse kulturföreningar och annat gödslande med skattemedel på etniska och kulturella särintressen då de egentligen inte kan sägas finnas i den världsomspännande svenskhet som socialdemokraterna företräder.”

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Tja, jag antar, att resten av Sjupartiet instämmer med Juholt. Själv undrar jag i mitt stilla sinne (jag vågar inte säga någonting högt), varför det är så oerhört glädjande, att det nu ska byggas SEX NYA MOSKÉER med höga minareter och böneutropare i stockholmsområdet. Finns det inte redan sedan urminnes tid otaliga moskéer i Mälardalen, eftersom alla muslimer i Afrika, Asien osv. ju egentligen är svenskar?

  29. Galne Gunnar skriver:

    Axess-seminariet ”Bortom Multikulti” finns nu uppe på Axess Play i fyra delar: http://goo.gl/hTkw4

  30. KOnstantinswe skriver:

    Jeanne d’arc anno Sverige 2011.

    Trevligt med begåvade människor som kan reflektera öppet.

    Tror Tanja gör mer för jämställdheten än dessa genuspiloter

  31. Bo skriver:

    Metal-musik med en kvinnlig artist… Extremt provocerande för dem som tillhör debil-vänstern, men desto mer intressant eller uppmuntrande för andra:)

  32. Bo skriver:

    Lysande Tanja!
    Jag sprider alltid ditt namn, din blogg och dina exempel till alla som kan ha nytta av dom. Du och
    Pär Ström är kunniga, modiga och solstrålar i en
    annars dyster feministisk verklighet.

  33. Johan skriver:

    Nationella Sekretariatet är som taget ur Orwells bok ”1984”. Jag har väntat länge på att genusgalenskaperna skall dö ut, hur länge till ska det ta? Jag vill ge en stor eloge till dig Tanja som kämpar mot detta vansinne som härjat länge nog i vårt land och som förstört så mycket! 🙂

  34. […] det här med den fria viljan, enligt svensk genusforskning måste en 2-åring givetvis befrias från sina föräldrar  som kan råka förmedla något utom Genusmaffians kontroll, och om problematiken kan vi även […]

  35. […] på tal om kärnbränsle – läs om  Genusaspekter på slutförvaringen av använt kärnbränslse i genusbilagan till Svensk Kärnbränslehantering AB:s årsrapport […]

Lämna en kommentar